Friday, February 25, 2011

MAAFKAN SAYA...

saya mahu ceciter lar..tentang sesuatu yang mungkin bagi saya adalah satu kesilapan..kisah bermula dari minggu lepas..dan akhirnya saya memberi keputusan yang sangat mengecewakan seorang teman..


kisah bermula setelah saya ditawarkan untuk menjadi seorang Pemikir Konsep kononnya bagi sebuah buku yang akan dikeluarkan oleh teman saya..nama tak perlu mention sbbnye die agak terkenal dr segi penulisan dan saya sangt bangga dan menghormati beliau sebagai seorang yg bnyk ilmu...^^..dan saya mcm tak sangka yang dia sanggup melihat saya dari segi kekreatifan saya untuk memberi idea dengan bayaran yang bagi saya sgt byk kalau nk bandingkan idea yg tak seberapa..YA ALLAH..Maha Suci bagiMu Ya Allah...dan beliau membri saya 2 hari utk memikrkn tawaran itu..JIKA saya terima maka nama saya akan diselitkan dalam muka surat depan buku itu...alangkah bagusnye jika ia jd benar..


tapi saya berbelah bahagi..bukn pe..takot2 saya tidk dpt bg komitmen yang baik dan respons yang memberansangkn..bukn senang jika nk kuarkn sebuah buku dan ia menjdi satu perniagaan...kalau tak laku saya juga menyumbang sebb2...saya tak berani dgn risiko lalu saya tolak tawaran tu bulat2..dgn alasan yg tak msuk akal nk PENGECUT!..dan ketika itu saya telah menghancurkan harapan seorang teman yang sgt2 sy sanjungi dgn ilmunya...saya rase bersalah..tapi die tetap coooolllll..jd saya pun cooll...tapi tu lah...saya tak mahu jd seorang yg PENGECUT...peluang depan mata tapi buang merata...tulah...hurmmmm...

2 comments:

  1. huh? sape penulis 2 adda? alhamdulillah..rezeki adda..tpi klu adda dah tolak x brmakna adda PENGECUT..mungkin rezeki adda bukan pada waktu nie..akak faham, kita bakal guru..ade komitmen yg lbih penting..mungkin Allah nak sedarkan yg adda ada bakat n boleh diperkembangkan..cuma waktunyer belum tiba untk menuju ke arah 2..mngkin peluang 2 akn tiba lagi..=)

    ReplyDelete
  2. huhuhu..thanks for the comment....tu lar...hopefully adda tak mengecewakan mcm apa yg adda sangka lah kn..anyways...adda dapat peluang baru...^^

    ReplyDelete